Dziś chciałabym napisać kilka zdań o diecie Cambridge. Dieta oparta jest na niewielkiej liczbie kalorii, przygotowana w sposób przemysłowy. Obejmuje zupy i napoje w pod postacią proszku , które powinno się rozpuszczać w wodzie. Gwarantuje cały zestaw składników odżywczych, każda część zapewnia 135 kcal (14 g protein, 2,7 g tłuszczu i 14,7 g cukrów, oraz 1/3 zalecanego dziennego zapotrzebowania na witaminy i składniki mineralne). Wielkość pokarmów uzależniona jest od płci i wzrostu, ogólnie niemniej jednak kobietom zaleca się dostarczanie ok. 400 kcal na dzień, a panom ok. 530 kalorii. Dietę Cambridge należy traktować jako wyłączne źródło żywienia (aczkolwiek nie dłużej niż 3 tyg.) czy też łączyć z normalnymi daniami.


Zalety:
- gwałtowna redukcja masy ciała (przeciętny ubytek masy ciała wynosi 2,5 kg/tydzień)
- plan obniża poziom cholesterolu i triglicerydów we krwi, również stężenie glukozy oraz minimalizuje ciśnienie krwi

Wady:
- niskie zapotrzebowanie na energie może wywołać spowolnienie tempa metabolizmu
- po diecie nadzwyczaj często następuje efekt jo-jo, albowiem osoby ją stosujące nie uczą się zasad zdrowego odżywiania i po skończonej diecie wracają do swoich dawnych nawyków żywieniowych
- używanie diety o tak małej podaży energii hamuje przyswajanie większości leków
- zwiększona jest diureza (wydalanie moczu)
- w pierwszych dniach diety mogą pojawić się efekty uboczne, np. bóle głowy, biegunki i zaparcia
- dieta potrzebuje konsultacji lekarskiej (nie mogą jej stosować m. in. osoby po zawale mięśnia sercowego, przyszłe matki oraz kobiety karmiące piersią).
Napisał: jagody acai 900